سرکار خانم شیرین حسینی :

خانم شیرین حسینی با بیش از ٣۰ سال سابقه دارای سوابق بی ­شماری در زمینه آشپزی و مربی‌گری و کارآفرین برتر صنایع غذایی کشور هستند. ایشان در سال ١٣٨٣ به عنوان داور تخصصی جشنواره الگوهای برتر مهارت آموزی مربیان توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای حاضر شدند. همچنین مربی رسمی شیلات کشور، مربی رسمی انجمن قارچ ایران، سردبیر بخش آشپزی ماهنامه غذا، سردبیر ماهنامه شیرین­ بیان هستند، همچنین ایشان از سال ١٣٨٨ به عنوان سردبیر ماهنامه خورنوش ایفای نقش می‌کنند. کتاب‌های آشپرخانه آبزیان، غذاهای قارچی، هزارسیپی دریایی نیز ازجمله تألیفات ایشان می‌باشد.

ازجمله فعالیت‌های سرکار خانم شیرین حسینی در صدا و سیما می‌توان به مجری وکارشناس آموزش آشپزی در برنامه ­های تصویر زندگی، به خانه برمی‌گردیم،سفره سفید و خانه ما اشاره کرد.

 

 


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: آموزشگاه آشپزی در تهران آشپزی آموزش آشپزی کلاس آموزش آشپزی درتهران

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399 | 8:44 | نویسنده : تک سیستم |

 مبدا کشت برنج هاشمی از سال ۱۳۶۴ توسط فردی به نام یوسف هاشمی در روستای چاپارخانه خمام از توابع شهرستان رشت کشف شده و پرورش یافته است و در حال حاضر تقریبا بیشتر کشاورزان گیلانی این نوع برنج را کشت میکنند.
آقای یوسف هاشمی شالیکاری شمالی است که یک خوشه برنج آن تبدیل به میلیون ها خوشه برنج شد. در نیمی از شالیزارهای کشور کشت می شود ولی بانی آن را کسی نمی شناسد.

او اولین بار در سال ۱۳۶۴ متوجه چند خوشه برنج دانه درشت در داخل مزرعه سه هکتاری خود شد و این خوشه را از سایر خوشه ها جدا و به عنوان تخم جو برای سال آینده نگهداری کرد. و آن را در زمین جدا کاشت. وی چهار سال از این خوشه ها به عنوان تخم جدا و استفاده کرد. وقتی صاحب شالکوبی متوجه شد که این فرد رقمی را به کارخانه می آورد که با بقیه برنج ها فرق می کند و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته، اسم برنج هاشمی بر آن نهادند.

برنج هاشمی جزو برنج های قدبلند به حساب می آید. یعنی ساقه و خوشه آن بلندتر از برنج های دیگر است. وقتی که خوشه آن را در کنار برنج های خوب دیگر ، قرار می دهید، متوجه می شوید که طول بیشتری دارد. تعداد شلتوک هایی که در طول خوشه قرار گرفته اند باعث می شوند که قد برنج بیشتر بشود. هم چون جوان رشیدی که حضورش در شالیزار ، جولان طراوت و تازگی است. خوشه آن نیز طول بیشتری دارد و بلندتر از برنج های دیگر است.

به دلیل این که این برنج ، ساقه بلندی دارد ، هر زمینی نمی تواند این برنج خوب را داشته باشد و پرورش بدهد. زمین کاشت ، باید از نظر مواد مغذی در حد مناسبی باشد؛ وگرنه در صورتی که توانایی شالیزار در حدی نباشد که بتواند تغذیه مناسبی را برای برنج هاشمی داشته باشد، این برنج خم می شود و ساقه های آن روی زمین می افتد. به این حالت اصطلاحا گفته می شود که ساقه برنج ، خوابیده یا افتاده است. این مساله همیشه جزو دغدغه های کشاورزان برنج کار است و به شدت از افتاد.


موضوعات مرتبط: کشاورزی و موادغذایی
برچسب‌ها: خرید برنج هاشمی گیلان، خرید مستفیم برنج هاشمی،خرید عمده برنج هاشمی گیلان

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 20 مرداد 1399 | 9:10 | نویسنده : تک سیستم |

قهوه و تاریخچه قهوه :
قهوه نام نوعی نوشیدنی است که به واسطه بو دادن دان قهوه تولید می شود. این واژه شاید برایتان ناآشنا باشد، کافه یا کافا(kaffa) که عربی شده قهوه و نام شهری در اتیوپی است که گیاه قهوه ابتدا در آنجا روییده است. مردم اهل کفا به گیاه قهوه، بون می گویند. به گفته برخی عرب زبانان قهوه نام شرابی بوده است که با گذر زمان، نام این نوشیدنی شده است. ریشه واژه قهوه، قها می باشد که در گذشته نیز خوردن این نوشیدنی باعث بی اشتهایی می شده است (قها به معنی بی اشتهایی یا بی اشتها بودن است).
قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های روی زمین است. تقریبا می‌توان گفت نسبت به نوشیدنی‌های الکلی، صنعتی و گازدار، این نوشیدنی مصرف به مراتب بیشتری دارد. اما در مورد تاریخچه قهوه باید بگوییم که قهوه تاریخچه بسیار جالبی دارد. به تعبیری می‌توان گفت فرایند کشف این دانه بسیار جالب و خواندنی است.
قهوه ابتدا در قرن یازده پدیدار شد، کشف قهوه توسط یک چوپان اهل کشور اتیوپی صورت گرفت، زمانی که چوپان دید گوسفندانش با خوردن برگ‌های یک درخت خاص انرژی مضاعف گرفتند، این درخت را مورد بررسی قرار داد. پس از مدتی مردم همان قبیله میوه‌ های درخت را جمع کردن و از عصاره آن در غذاهای شان استفاده نمودن و متوجه تاثیر بر افزایش هوشیاری خود شدند و پس از چندین سال به صورت اولین نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفت و تا کنون نیز به همین شیوع مصرف شده است.کم کم و در قرن 14 میلادی قهوه رواج یافت و به شبه جزیره عربستان راه یافت و مصرف آن مانند روشی که از مردم اتیوپی آموخته بودند شروع شد، پس از مدتی درخت قهوه نیز برای مصرف مورد نیاز بود که در منطقه ای در کشور یمن کنونی درخت های ابتدایی در این منطقه کاشته شد سپس در قرن 15 میلادی قهوه به ترکیه نیز آورده شد و قهوه ترک نیز کار خود را در آن زمان آغاز کرد. ابتدا فقط در قصر سرو می‌شد ولی سپس جزو نوشیدنی های پرطرفدار افراد ثروتمند ترکیه لقب گرفت. به تدریج coffee در سراسر جهان رسوخ کرد و جزو پر طرفدار ترین نوشدنی ها قرار گرفت.

آشنایی با انواع قهوه :
قهوه روبوستا | Robusta
قهوه عربیکا | Arabica
قهوه سبز | Green Coffee
قهوه ترک | Turkish coffee
قهوه فرانسه|French coffee
قهوه اسپرسو
بسیاری از انواع قهوه که در کافه ها سرو می شوند بر پایه قهوه اسپرسو تهیه می شوند. اسپرسو با دستگاه های مخصوصی تهیه می شود و با افزودن شیر بخار داده شده، کف شیر و شکلات انواع مختلفی از قهوه آماده می شود. به این ترتیب، مهم ترین تفاوت این قهوه ها در ترکیبات اضافه شده به اسپرسو اولیه است.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: خریدقهوهقهوهفروش قهوهدانه قهوهراهنمای خریدقهوه

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 خرداد 1399 | 12:39 | نویسنده : تک سیستم |

منسوجات بی بافت به صورت گسترده ای به شكل شبكه های تودرتوی الياف و يا رشته های درگير شده كه به صورت مكانيكی، حرارتی و يا شيميايی به هم چسبيده و متصل شده اند توليد و صرف می شود. اين صفحات صاف و متخلخل بوده و مستقيماً از الياف جداگانه يا به صورت پلاستيك مذاب و يا لايه های نازك پلاستيك تشكيل شده است. اين الياف به هم بافته و بسته نشده و الياف به كاموا تبديل نمی شود.
پارچه های بی بافت پارچه های طراحی شده ای است كه طول عمر آن می تواند محدود (پارچه های يك بار مصرف) و يا طولانی و بسيار بادوام باشد. پارچه های بی بافت دارای خواص و عملكردهای ويژه ای مانند جذب و دفع مايعات، انعطاف پذيری (خاصيت ارتجاعی)، كش آمدن، نرمی، استحكام، نسوز بودن (دفع شعله)، قابل شستشو بودن، ضربه گيری، فيلتراسيون، جلوگيری از ورود باكتری ها (ماسك) و ضدعفونی (استريل بودن) می باشد. تركيب اين خواص غالباً ضمن برقراری موازنه مناسب بين طول عمر محصول و هزينه های مربوطه، از نظر شكل ظاهری، دوام و ساختار نيز مشابه پارچه های بافته شده بوده و از نظر حجيم بودن مي تواند به اندازه ضخيم ترين لايه های مبل و لباس توليد شود. پارچه های بی بافت در تركيب با ساير مواد طيف وسيعی از محصولات با خواص گوناگون را پديد می آورد و به تنهايی در زمينه های پوشاك، وسايل و لوازم خانگي، بهداشتی، مهندسی،‌ كالاهای صنعتی و مصرفی كاربرد دارد.

فهرست زير برخی از محصولات شناخته شده پارچه های بی بافت را نشان می دهد:

دای پرز
دستمال های كاغذی
نوارهای ضدعفونی شده، كلاه، ماسك، روپوش و پرده ها و آويزه های مورد مصرف در بخش پزشكی
پارچه های پاك كننده (دستمال و غيره) خانگی و شخصی
مواد كمكی مصرفی در شستشو (صفحاتی كه در خشك كننده های پارچه به كار می رود)
لايه داخل پوشاك
پارچه های مصرفی رو كف پوش ها، رويه و روكش مبل و صندلی، لايه ها و ابرها، پوشش های ديوار (كاغذهای ديواری)
برچسب ها
عايق كاری
مصارف خانگی
محصولاتی كه در سقف سازی به كار می رود
الياف و پارچه ها و GEOTEXTILE هايي كه در مهندسی عمران به كار می رود.
فيلتراسيون


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: خريد پارچه گان بيمارستانيخريد پارچه ماسكخرید پارچه اسپان باندخريد پارچه لباس بيمار

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1399 | 11:5 | نویسنده : تک سیستم |

آموزشگاه آشپزی در تهران
در امروزه یکی از راه های آشنایی با فرهنگ عادات و آداب رسوم کشور های مختلف آشنایی با هنر آشپزی و عادات غدایی مردم آن کشور است .
در دنیای مدرن امروز مردم به خوردن غذاهای مختلف متنوع و سالم تمایل زیادی نشان میدهند.
آشپزی در حقیقت هنر تبدیل مواد غذایی خام به انواع غذاهای خوشمزه، مطبوع و سالم است. آشپز نه تنها باید با انواع طرز تهیه غذاها آشنا باشد، بلکه با خواص و فواید آنها نیز آشناست . همچنین پایه و اساس آشپزی نیاز به دانش، مهارت و تحصیلات لازم می باشد زیرا آشپزی به یک حرفه ی کاملا تخصصی تبدیل شده که شما با یک جستجو در اینترنت متوجه خواهید شد که آموزشگاه آشپزی بیشترین و متنوع ترین دوره ها را برای علاقه مندان این حرفه در نظر گرفته است.


موضوعات مرتبط: آموزشگاه آشپزی

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | 8:39 | نویسنده : تک سیستم |
 هیدروفلوریک اسید:

اسید هیدروفلوئوریک یک محلول فلوراید هیدروژن در آب است. فرمول شیمیایی آن HF است. این یک اسید ضعیف است اما بسیار خورنده و بسیار سمی است. این ماده می تواند شیشه ای را به اسید هگزا فلوروسیلیک اسید تبدیل کند. اگر با پوست انسان تماس پیدا کند می تواند موجب مرگ انسان شود. این ماده از واکنش فلوریت با اسید سولفوریک تولید می شود و یکی از کاربردهای اصلی آن در پالایش نفت خام است. همچنین برای ساخت مواد شیمیایی مختلف دیگر حاوی فلورین، از قبیل تفلون (پوشش در ظرف پخت)، فرن (عامل خنک کننده در تهویه هوا) و فلوئوروکربن ها (که به عنوان سوخت در قوطی های آئروسل) استفاده می شود. برای تمیز کردن فلزات نیز می توان از آن استفاده کرد. HF بسیار سمی است زیرا آن با یون های کلسیم در بدن پیوند می دهد و باعث می شود تا آنها نتوانند مورد مصرف قرار گیرند. هم چنین از آن به عنوان اسید، می توان برای تولید فلوراید و نمک های اسید هیدروفلوئوریک، استفاده کرد.


موضوعات مرتبط: مقالات
برچسب‌ها: هیدروفلوریک اسیدHFاسید فلورئوریک

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | 12:22 | نویسنده : تک سیستم |

مقدمه:
شاید از همان اولین باری که اولین پیپ در میان لب های اولین پیپ کش قرار گرفته ، این سوال مطرح شده است که چگونه می توان اسموکی لذت بخش بدون گزش زبان و تجربه های ناخوشایند داشت .
شاید مهمترین دلیلی که بسیاری از پیپ کش های تازه کار بعد از چند بار سعی و تلاش ناموفق ، پیپ کشیدن را رها کرده اند ، حس ناخوشایند گزش زبان باشد و احتمالا به این باور رسیده اند که طرفداران پیپ و توتون شاید افرادی خود آزار هستند که از حس ناخوشایند گزش زبان ، لذت می برند .
اما باید گفت که گزش زبان به هیچ وجه حس طبیعی و نرمال در فرآیند پیپ کشیدن نیست .
متاسفانه بعصی از افراد تازه وارد به دنیای پیپ به درستی آموزش ندیده اند و با اطلاعات و دانش کافی قدم به این دنیا نمی گذارند و همین غفلت و کوتاهی یکی از مهمترین دلایل کنار گذاشتن پیپ کشیدن توسط اینگونه افراد است حتی قبل از اینکه دیواره پیپ آنها لایه کربنی به خود بگیرد .
پیپ کشیدن هنری برگرفته از مهارت های لازم برای این کار است و بهره بردن از این مهارت ممکن نخواهد بود جز با تمرین و تکرار و تبحر پیدا کردن در آنها و خوشبختانه این کار از هر کسی بر می آید و امکان انجام آن برای تمام افراد مشتاق وجود دارد .
گزش زبان عموما به یکی از دلایل زیر است :
پیپ که به خوبی آب بندی نشده باشد .
بارگذاری نامناسب توتون در داخل پیپ .
استفاده از توتونی که میزان رطوبت مناسبی نداشته باشد .
این مشکل در بین کسانی که سیگارت مصرف می کرده اند و بنا به دلایلی قصد ترک آن و انتخاب پیپ را دارند ، بسیار رایج است .
توجه داشته باشید که پیپ کشیدن با کشیدن سیگارت بسیار متفاوت است . شاید مشکل ترین مرحله برای اینگونه افراد ترک سیگارت نباشد بلکه آماده سازی پیپ جهت کشیدن و صرف وقت و زمان و صبر و حوصله است که این افراد با آن بیگانه و نا آشنا هستند .
اولین قانون این است که دود حاصل از سوختن توتون را نباید در ریه ها فرو داد چرا که برای دریافت طعم و مزه توتون باید آن را در داخل دهان احساس کرد همانند مزه کردن یک نوشیدنی گوارا و یا یک دسر خوشمزه و لذیذ .
توجه به این نکته ضروری است که دود پیپ بسیار خالص و گیرا تر از دود هر سیگارتی است که تا بحال تولید شده است پس فرو دادن آن در شش ها تجربه ای خوشایند را برای شما به دنبال نخواهد داشت و یکی از دلایلی که پیپ آسیب و صدمه کمتری نسبت به مصرف سیگارت بر روی سلامتی افراد دارد همین عامل است چرا که با وارد نشدن به داخل شش ها بطور مستقیم به جریان خون راه پیدا نمیکند و در نتیجه آسیب کمتری به سلامت شما وارد می کند .
علاوه بر مزیت پیپ و توتون درباره سلامتی انسان نسبت به سیگارت ، موضوع دیگر این است که مصرف پیپ از لحاظ اقتصادی نیز به نفع شماست چرا که بجای کشیدن چندین نخ سیگارت در مدت زمانی کوتاه و اجبار برای خریدن پاکتی دیگر ، شما می توانید یک قوطی پنجاه گرمی توتون پیپ را انتخاب کرده و با هر بار ، بارگذاری پیپ خود بطور متوسط تا یک ساعت از کشیدن آن لذت ببرید .
توجه داشته باشید که مدت کشیدن توتون در پیپ همانند لذت یک نوشیدنی گوارا و دلچسب است ، دود قوی و غلیظ آن را وارد دهان خود می کنید ، طعم آن را حس کرده و سپس بصورت توده ای از ابری سفید و خاکستری ان را بیرون داده و محو تماشای منظره زیبای آن در بالای سر خود خواهید شد .
نکته دیگر در مورد توتون پیپ این است که شما قادر به درک و دریافت رایحه ای که از سوختن توتون در پیپ شما در محیط اطراف پراکنده می شود همانند افرادی که در اطراف شما هستند و آن رایحه را حس می کنند ، نخواهید بود .
درک و دریافت شما از رایحه توتون مصرفی با درک و دریافت اطرافیان شما کاملا متفاوت خواهد بود .
توجه به این نکته ضروری است که زیاده روی در مصرف توتون می تواند لذت آن را به عذاب تبدیل کند .
میزان مصرف توتون هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و حتی در یک فرد مشخص نیز این میزان می تواند متغیر و متفاوت باشد .
بسته به شرایط محیطی و روحی یک فرد شاید میزان توتون مصرفی شخص متغیر باشد . بعنوان مثال معمولا افراد در شرایطی که تحت فشار و استرس هستند میزان توتون بیشتری نسبت به زمان هایی که در آرامش هستند ، مصرف می کنند و یا حتی شرایط محیطی نیز می تواند تاثیر گذار باشد به میزان توتون مصرفی و یا حتی عادات اسموک شما ، بعنوان مثال فردی که بطور عادی در هنگام غروب و یا شامگاه پیپ می کشد در شرایط مختلف فرضا در تعطیلات و یا جمع دوستان بر خلاف عادت همیشگی خود صبحگاه نیز اقدام به کشیدن پیپ می کند ولی گاهی بوی پیپ فرد دیگر و یا دیدن پیپ کشیدن دیگران شما را وسوسه میکند که برخلاف عادات اسموک خود و در زمانی خارج از معمول ، اقدام به پیپ کشیدن کنید .
تفاوت شما با افرادی که سیگارت مصرف میکنند این است که پیپ کش ها ، کشیدن پیپ را بعنوان نوعی تفریح و سرگرمی می بینند ، در صورتی که افرادی که سیگارت مصرف می کنند دچار نوعی عادت شده اند که طبق مثل معروف :
ترک عادت موجب مرض است .
توجه داشته باشید که مدت زمان پیپ کشیدن به عوامل بسیاری بستگی دارد .


موضوعات مرتبط: لوازم شخصي
برچسب‌ها: پیپادوات پیپ توتون پیپ خرید پیپ خرید توتون پیپ پاسارگادتاباک

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 20 ارديبهشت 1399 | 8:28 | نویسنده : تک سیستم |

معرفي آلوورا:

صبر زرد طبي يا آلوئه‌ورا (نام علمي: Aloe vera) يا شَب‌يار، صَبر يا صبر زرد يا شاخ بزي نام گياهي است از سرده? سِگِل‌ها (Aloe) راسته مارچوبه‌اي‌ها (Asparagales)، تيره سريشيان (Asphodelaceae) اين گياه بومي آفريقاي شمالي است.
آلوئه‌ورا بي‌ساقه‌است. البته برخي از آن‌ها داراي ساقه‌اي بسيار کوتاه هستند. اين گياه ۶۰ تا ۱۰۰ سانتيمتر رشد مي‌کند و از طريق پاجوش تکثير مي‌شود. برگ‌هاي آن نيزه‌اي کلفت و گوشتي با لبه‌هاي دندانه‌دار است و رنگ آن سبز تا خاکستري مي‌باشد. گل‌هاي آن بر روي سنبله‌اي مي‌رويند که گاه تا ۹۰ سانتيمتر درازا دارد. هر کدام از گل‌هاي آن آويخته‌است و داراي جام لوله‌اي ۲–۳ سانتيمتري مي‌باشد. نام‌هاي ديگر آلوئه‌ورا عبارتند از: چادُروار، صبر سقوطري، آلوئه‌ورا، صبر، صبر کموار، صبر زرد، ازوال، ازوادزرد خزانه، مقر، ايلوا، صبارا، آلوئه کوراسائو، آلوئه هندي، آلوئه بارباد، الوا، صباره، برمس، سولع، مقرا، چادروا و صعدنا.


موضوعات مرتبط: کشاورزی و موادغذایی
برچسب‌ها: خرید ژل آلوئه ورا( الوورا)-خریدپالپ آلوئه ورا( الوورا)-خرید وفروش پالپ الوئه ورا ( الوورا)-آلوئه ورا-پالپ آلوئه ورا( الوورا)

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | 11:37 | نویسنده : تک سیستم |

چه موقع از ماسک استفاده کنید !؟ و چه زمانی و چگونه می توان از ماسک های پزشکی برای محافظت در برابر کروناویروس استفاده کرد ؟
قبل از قرار دادن ماسک نمدی یا هر نوع ماسک دیگر ، دستان خود را با دستمال حاوی الکل یا صابون و آب تمیز کنید.


موضوعات مرتبط: مقالات
برچسب‌ها: تولید ماسک ماسک نمدی ماسک سه لایه

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1399 | 10:7 | نویسنده : تک سیستم |

آلومینیوم دارای مقاومت مکانیکی بالا، مقاوم در برابر اکسیداسیون، چکش خوار، قابل انعطاف، شکل پذیر، ضدزنگ، هادی جریان الکتریسیته و رسانای خوبی برای گرما می باشد و به عنوان دومین فلز چکش خوار و ششمین فلز شکل پذیر شناخته می شود. وزن آلومینیوم تقریباً یک سوم وزن فولاد، مس و برنج است و مقاومت، آن در برابر اسید و عوامل جوی از فلزات آهن و مس بیشتر است. همچنین بسیار بادوام و مقاوم در برابر خوردگی است. بعلاوه، این عنصر غیر مغناطیسی، بدون جرقه، دومین فلز چکش خوار و ششمین فلز انعطاف‌پذیر است.
اگر چه آلومینیوم یکی از جدید ترین فلزات معمول و متداول بشمار می آید ولیکن یکی از پر مصرف ترین فلز غیرآهنی است. بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده آلومینیوم در جهان، کشور چین می باشد.
بازار فروش ورق آلومینیوم مناسب تراشکاری با آلیاژ ۶۰۶۱ در شهر های مختلف کشور از جمله تهران، شیراز، اصفهان و تبریز وجود دارد.
ورق های آلومینیومی مناسب برای تراشکاری با آلیاژ ۶۰۶۱ جهت تهیه و ساخت انواع در بازار محصولات آلومینیومی به فروش می رسد.
از فلز آلومینیوم به عنوان یکی از تاثیر گذارترین عنصر ها در زندگی بشر باید یاد نمود. آلومینیوم خود به تنهایی و همچنین با ترکیب با دیگر فلزات دارای قابلیت های بسیار زیادی می باشد.
نکته ارزشمند در مورد این فلز پر کاربرد فروانی و سطح زیاد دسترسی بشر امروزی به آن می باشد.


موضوعات مرتبط: صنعتی
برچسب‌ها: ورق آلومینیومآلومینیوم

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | 10:13 | نویسنده : تک سیستم |

در قرن گذشته در ساخت انواع ضدیخ، متانول بدست آمده از تقطیر چوب بالاترین استفاده را داشته است. در آن زمان الکل اتیلیک، گلیسیرین، کلرور کلسیم، آب نمک، آب شکر و مخلوط آب عسل مایعاتی بودند که معمولاً به عنوان خنک کننده از آنها استفاده میگردید. همچنین در آن دوران نفت و روغن های نفتی که با آب مخلوط نمی شدند نیز به عنوان مایع خنک کننده استفاده میگردید.
در میان دهه های بیست تا سی میلادی و با پیشرفت علم و صنعت خودروسازی در جهان، نیاز به مایعات خنک کننده موتور بسیار افزایش پیدا نمود. در آن سال ها یکی از موادی که برای خنک نمودن موتور از آن استفاده میگردید، الکل اتیلیک بود که این ماده به دلیل ارزان قیمت بودن و همچنین تولید مناسب، از استقبال خوبی برخوردار شده بود.

 


موضوعات مرتبط: مقالات
برچسب‌ها: فرمولاسیون آب رادیاتور ضد یخ فرمولاسیون ضدیخ فرمولاسیون شوینده شوینده

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | 10:55 | نویسنده : تک سیستم |

سایپا - Saipa - در سال ۱۳۴۴ با سرمایه اولیه ۱۶۰ میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید.
مالک اصلی شرکت آنتوان آیسه لبنانی‌الاصل بود که پس از او پسرانش آلفرد، چارلی و امیل تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، اداره شرکت را به عهده گرفتند.
نام شرکت در اوایل سال ۱۳۵۴ به شرکت سهامی عام ایرانی تولید اتومبیل با نام انحصاری «سایپا» تغییر یافت و از آذر ماه ۱۳۶۰ تحت سرپرستی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت و کلیه سهام آن به نمایندگی از سوی دولت به نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل گردید. سهام شرکت در اواخر سال ۷۴ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و بعد از آن در دی ماه ۱۳۸۷ به موجب قانون بودجه کشور ۵۱ درصد از سهام آن، در بورس واگذار گردید.
نخستین خودروهای این شرکت وانت آکا و سواری ژیان نام داشتند و در ادامه خودروهای ژیان مهاری و ژیان پیکاب در مدل‌های معمولی و دولوکس نیز تولید شد.
در حال حاضر محصولات سایپا و شرکت زیر مجموعه آن، پارس خودرو، سهمی بیش از 40 درصدی در بازار ایران دارند و سایپا پس از ایران خودرو، عنوان دومین خودروساز ایران را به خود اختصاص داده است. محصولات خانواده x100(پراید) نیز پر فروش‌ترین محصول ایران است.
آشنایی با برخی از محصولات سایپا:


موضوعات مرتبط: مقالات
برچسب‌ها: سایپا نمایندگی مجاز سایپا برلیانس سراتو کیانمایندگی مجاز در شرق تهران

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | 12:13 | نویسنده : تک سیستم |

چه ادواتی هنگام خرید پیپ باید خریداری شود؟

دنیای پیپ و ادوات مربوط به اون دنیایی است که اسمش روشه دنیا ! پس یک دنیا حرف و مطلب و اطلاعات در موردش هست .

پیپ به زبان خیلی ساده :

پیپ ابزاری است که بطور خاص برای استعمال و تدخین توتون و تنباکو طراحی و ساخته شده است .

این مطلب صرفا جهت سیگاری ها نوشته شده و اصلا قصد ترغیب به دخانیات را ندارد. با مصرف دخانیات مرگ زودرس خود را بیمه کنید.بلکه هدف اینه که سیگاری های عزیز رو از سیگار جداکنیم و با پیپ  پیوند بدیم.

1- دود پیپ رو بر خلاف دود سیگار وارد ریه نمی کند، بنابر این ریه شما سالم می ماند.

2- پیپ مثل سیگار نیست و نمی شه هر وقت و هر جایی کشید. باید یک جایی مستقر باشید و سر فرصت مراسم چاقیدن رو انجام بدید. پس اگه تصمیم بگیرید که فقط پیپ بکشید، عملا خیلی از فرصت های دود کردن سیگار از برنامتون حذف می شه.

3 - برای کم کردن نیکوتین و قطران سیگار و درست کردن سیگار های لایت و اولترا لایت، توتون اون رو با محلول های گوگردی شستشو میدن. کاغذ سیگار هم برای روشن موندن حلقه های فسفر داره. وقتی شما پیپ می کشید، تنباکوی خالص استفاده می کنید و اثری از گوگرد و فسفر و کاغذ نیست. مقدار زیادی از بوی بد سیگار مال همون فسفر و کاغذه.

 


موضوعات مرتبط: لوازم شخصي

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1399 | 13:2 | نویسنده : تک سیستم |
 مدیریت بازار تقاضا = توازین بین بازار عرضه و بازار تقاضا

چگونه خوب بخریم؟

زندگی هر لحظه در حال تغییر و تحول است و آدم ها هر روز به دنبال راهکارهایی جدید و میانبرهایی هستند تا بتوانند با روش هایی هرچند آسان تر و مدرنتر به خواسته های خود دست یابند.
همه جا صحبت از فروش و بهتر و بیشتر فروختن هستش در صورتیکه بازرگانی شامل 2 بخش خرید و فروش هستش که اتفاقا بخش مهمتری که بیشتر با آن سر و کار داریم همین بخش خرید و تقاضا هستش تا فروش و عرضه، متقاضی کالا و خدمات هم هزینه میکند و هم می بایست به دنبال عرضه کننگان باشد.
حتما براتون پیش اومده برای تهیه کالا یا خدمات هزینه غیر منطقی پرداخت کرده باشید، یا کیفیت کالا و خدمات دریافتی مناسب نبوده باشه و یا اصلا کالا یا خدمات مورد نظر را پیدا نکرده باشید.
حالا چی میشد یه جای این همه اتلاف در وقت و هزینه و گشتن میان انبوهی از عرضه کنندگان در بازار یا فضاهای مجازی، این عرضه کنندگان بودند که ما را پیدا کرده و جهت جلب رضایت ما با هم رقابت میکردند.
دربازار تقاضای مجازی، متقاضی کالا یا خدمات میتواند با مدیریت و ثبت آگهی تقاضا برای نیازهای فعلی و آینده خود کاری کند تا انبوهی از عرضه کنندگان را از شرایط خود با خبر سازد، همچنین آگهی  تقاضا توسط ابزارهای ارسال انبوه سامانه متقاضی برای عرضه کنندگاه که بانک اطلاعاتی آنها از قبل تهیه شده ارسال گروهی می شود و همچنین شما را به عنوان متقاضی در صفحه اول گوگل نمایش داده و در نهایت متقاضی میتواند پیشنهادات دریافتی از عرضه کنندگان را در پنل کاربری خود مشاهده نموده و جهت تصمیم گیری درست به سابقه عرضه کننده که توسط متقاضیان دیگر قبلا مورد ارزیابی قرار گرفته اند (توسط سیستم امتیاز دهی که در دل پرداخت امن پیشبینی شده) رجوع کرده و اقدام به تهیه امن و اقتصادی کالا و خدمات نمایند، همچنین در هنگام ثبت آگهی تقاضا از راهنمایی کارگروه های اختصاصی و تخصصی بازار تقاضا بهره مند گردند.
در نهایت با وجود مرجع بازار تقاضا در این نوع از بیزینس متود،به جای اینکه ما به دنبال انبوه عرضه کنندگان بگردیم کاری کنیم تا آنها ما را پیدا کنند تا موجب رشد و پیشرفت ما شوند و همچنین با مشخحص نمودن تقاضاها  با جزئییات و بازه زمانی و نحوه اطلاع رسانی  به خود را مشخص نموده تا هنگام تامین کالا و خدمات خیلی راحت و بدون دردسر به نتیجه برسید، ما معتقدیم با ترویج و شکوفایی بازار تقاضای مجازی موجب کمک به ایجاد توازن میان بازار عرضه و تقاضا شده و موجب صرفه جویی، رشد و شکوفایی و همچنین شاهد موج جدیدی در فضای مجازی خواهیم شد.

 


موضوعات مرتبط: لوازم خانگي
برچسب‌ها: خرید آنلاین لوازم صوتی خرید اینترنتی لوازم تصویری خرید آنلاین گوشی خرید تبلت

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | 14:34 | نویسنده : تک سیستم |

طلا یا زَر با نشان شیمیایی Au نام یک عنصر است. طلا فلزی نرم و چگال و شکل‌پذیر به رنگ زرد روشن و براق است که در مجاورت هوا و آب زنگ نمی‌زند و تیره نمی‌شود.
ارزش طلا به دلیل کمیابی آن، کاربردپذیری آسان، تصفیه راحت، مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگی، رنگ متمایز، واکنش‌ناپذیری با دیگر عناصر است ویژگی‌هایی که در کمتر فلز دیگری دیده می‌شود. همچنین این فلز این قابلیت را دارد که تا حد رشته‌های بسیار کوچکی درآید که این خاصیت در ساخت جواهرات کاربرد بسیار مهمی دارد.طلا از آغاز تاریخ مکتوب بشر همواره فلزی گران‌بها و محبوب بوده‌است که برای ضرب سکه، ساخت جواهرات و کاربردهای هنری استفاده می‌شده‌است. در گذشته سیاست مالی بسیاری از کشورها بر پایه استاندارد طلا استوار بود یعنی پول هر کشوری معادل مقدار مشخصی از طلا بود


برچسب‌ها: خرید اینترنتی طلا و جواهر ,خرید اینترنتی جواهرات

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 13 اسفند 1398 | 14:5 | نویسنده : تک سیستم |

کشت و پرورش قارچ خوراکی (دکمه ای ) چرا وارد کار تولید قارچ نشویم ؟؟؟
وقتی در هر مکانی قابل اجراست حتی در منزل.
جای کمی نیاز دارد.
بدون تولید هیچ بویی در محیط کشت است.
انرژی کمی نیاز دارد.
صرفه اقتصادی عالی به نسبت هر میزان تولید دارد.
بازار خوب  فروش محصول  و تهیه آسان مواد اولیه دارد



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 5 اسفند 1398 | 12:52 | نویسنده : تک سیستم |

چسب چيست ؟

چسب ماده ای است که ميتواند بين دو سطح اتصال چسبی بوجود آورد. يک اتصال چسبی دو سطح جامد به هم اتصال يافته است که لايه نازکی از يک چسب را شامل می شود . چسبندگی دو جسم به يکديگر توسط يک جسم پديده ای است که در آن سطوح اتصال يابنده ممکن است از طريق جذب فيزيکی (برای مثال نيروهای بين سطحی) و يا جذب شيميايی (مثل نيروهای و اندوالسی ، القائی ، پيوند های هيدروژنی به يکديگر اتصال يابند.
چسبندگی را ميتوان بصورت ميزان جذب بين يک سطح جامد و يک فاز دوم هم تعريف نمود . فاز دوم از قطرات خيلی ريز يک مايع ، و يا فيلی پيوسته از يک مايع (يا جامد ) تشکيل يافته است.
اولين مدارك مبنی بر استفاده از ماده ای به عنوان چسب به 4000 سال قبل از ميلاد مسيح برمي گردد. باستان شناسانی كه در حال مطالعه گورستان های قبايل ما قبل تاريخ بودند، ظروفی در گورها يافتند كه قسمت های شكسته آنها توسط رزينی به دست آمده از صمغ درخت به هم چسبانده شده بودند.علاوه بر اين باستان شناسان مجسمه هايی را در معابر بابل كشف كردند كه چشم های عاجي آنها روی مجسمه چسبانده شده بودند. اين چسب قيرمانند تقريبا 6000 سال است كه مورد استفاده قرار می گيرد . در دوره های بين 1000 تا 1500 سال قبل از ميلاد مسيح مدارك بيشتری يافت  شد كه نشان می داد چسب به ابزاری جهت مونتاژ تبديل شده بود.
رومی ها اولين كسانی بودند كه از قيروموم زنبور عسل برای آب بندی الوار در قايق ها و كشتی ها استفاده كردند. مطالعه تاريخچه ی چسب ها نشان می دهد كه استفاده از چسب ها در ساخت اثاثيه باعث شيوع بيش تر كاربرد آن ها  پس از سال هاي 1500 تا 1700 پس از ميلاد گرديده است. برخي ازبزرگترين توليد كنندگان مبلمان و اثاثيه ،از چسب در محصولات خود استفاده كرده اند را تا حدی مديون چسب هستند.
اولين كارخانه ی  تجاری توليد چسب در هلند تاسيس شد كه سريش های حيوانی از چرم توليد می كرد. تقريبا در سال 1750 اولين حق امتياز  توليد چسب در بريتانيا برای چسب ماهی ، نشاسته و پروتئين شير (ماده پنيری) صادر شد. تا سال 1900 در ايالات متحده چند كارخانه ی توليد چسب بر پايه ی موارد ذكر شده تاسيس شده بودند. انقلاب صنعتی باعث انفجار پيشرفت های فنی شد كه نتيجه آن در دسترس قرار گرفتن مواد جديد برای استفاده در فرمول بندی چسب ها بود.

صنايع شيميايی آرل كيميا در خردادماه سال 1394 با توليد چسب هاى آب بندى ساختمانى در جهت تامين نياز ساختمان سازى آغاز به كار كرده و در سال 97 همراه با افزايش سبد محصولات ساختمانى اقدام به توليد چسب دوقلو هزاركاره آرل در راستاى اهداف ورود و تامين نياز بازار صنعتى ،خودرويى و عمومى نموده است .اين شرکت با تکيه بر سرمايه انسانی کارآمد، متخصص و خلاق در عرصه تجارت و توليد با بهره مندی از حمايت و پشتيباني بزرگترين و معتبرترين شرکت هاي بازرگانی و توليد کننده چسب در کشور عزيزمان ايران، مفتخر است تا به عنوان يکی از شرکت های معتبر عرضه کننده انواع محصولات شيميايی در حوزه ساختمان، خودرو ، صنعت و مصرف عمومی در خدمت مصرف كنندگان و همکاران گرامی باشد.

چسب فولاد:

اين كالا دو جزيی می باشد كه يك جزء رزين و جزء ديگر هاردنر هست
و به طور كلي در زمان تركيب اكريلات خشك و شكننده ميدهند اما با مقاومت بسيار بالا در برابر كشش به طوريكه كه اگر به آن ضربه ای وارد نشود شايد هرگز جدا نگردد.

برای استفاده ابتدا سطوح مورد نظر را از گرد و غبار و چربی پاك نماييد سپس ظرفی را برداشته كه چسب را با هم تركيب نماييد.بعد با كاردك بايستی هم زده شود و آرام روی سطح بماليد آنگاه قطعه جدا شده را به آرامی بچسبانيد و تا سه دقيقه از تكان دادن قطعات خودداری گردد.

چسب فولاد هزاركاره آرل 7 گرمى:

مشخصات :
-قابليت تحمل حرارت از 30- الی 130 درجه سانتيگراد
-قابليت تراش ،سمباده ،رزوه خوری و
-رنگ پذيری
-مقاوم در برابر اسيد ،بنزين ،نفت و…
-مقاوم در برابر گرما و سرمای محيط
-تحمل كششی 320 كيلوگرم در سانتيمتر مربع
توضيحات :
چسب فولاد آرل چسبی بسيار قدرتمند و مقاوم ميباشد كه با مشخصه های مندرج در بالا ،بهترين انتخاب براي مصارف صنعتی ،تعميرات خودرويی و ترميم لوازم خانگی جهت چسباندن و درزگيری انواع فلزات ،سنگها و پلاستيك ها بجز PE &PP ميباشد.
مناسب جهت چسباندن:
درز رادياتور
ترك سيلندر
آيينه وسط
سپر
پمپ بنزين
و….
چسبى قدرتمند ،مناسب تعميرات خانگى اعم از جسباندن شوفاژ ،درز آبگرمكن ،لوله هاي آب گرم و آب سرد بجز PP & PE ،انواع فلزات ،پلاستيك ها و…

چسب فولاد

چسب فولاد هزاركاره آرل 14 گرمى:

مشخصات :
-قابليت تحمل حرارت از 30- الي 130 درجه سانتيگراد
-قابليت تراش ،سمباده ،رزوه خوری و
رنگ پذيری
-مقاوم در برابر اسيد ،بنزين ،نفت و…
-مقاوم در برابر گرما و سرمای محيط
-تحمل كششی 320 كيلوگرم در سانتيمتر مربع
توضيحات :
چسب فولاد آرل چسبی بسيار قدرتمند و مقاوم ميباشد كه با مشخصه هاي مندرج در بالا ،بهترين انتخاب براي مصارف صنعتی ،تعميرات خودرويی و ترميم لوازم خانگی جهت چسباندن و درزگيری انواع فلزات ،سنگها و پلاستيك ها بجز PE &PP ميباشد.
مناسب جهت چسباندن:
درز رادياتور
ترك سيلندر
آيينه وسط
سپر
پمپ بنزين
و….
چسبى قدرتمند ،مناسب تعميرات خانگى اعم از جسباندن شوفاژ ،درز آبگرمكن ،لوله هاي آب گرم و آب سرد بجز PP & PE ،انواع فلزات ،پلاستيك ها و…

چسب فولاد


برچسب‌ها: چسب فولاد-چسب دوقلو هزار کار آرل

تاريخ : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | 9:33 | نویسنده : تک سیستم |
سنگ دکوراتیو چیست؟

سنگ آنتیک که به عنوان سنگ دکوراتیو نیز شناخته می‌شود از قرار دادن قطعات شکسته سنگ و خرده سنگ کنار هم (ضایعات و باطله‌های سنگ‌های تراورتن) و چسباندن آن‌ها با ملات‌هایی که پایه زرینی دارند تولید می‌شوند و به عبارتی از مجموع و ترکیب باطله‌ها و ضایعات سنگ‌های تزیینی تراورتن با مواد افزاینده مختصر دیگر به‌ دست می‌آیند. ایده پدید آمدن سنگ‌های دکوراتیو از آنجا شکل گرفت که طراحان و آرشیتکت‌ها به‌ منظور هر چه زیباتر کردن فضاها اعم از فضاهای بیرونی و درونی ساختمان‌ها و کف‌پوش‌ها و محوطه‌سازی‌های بیرونی نیاز به سنگ‌هایی با فاکتورهای مورد نظر خویش را احساس می‌کردند به‌علاوه پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقه‌های مختلف این نیاز را بیان می‌کرد که سنگ‌هایی با طرح‌های مختلف و فاکتورهای فیزیکی و مکانیکی با کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دسترس باشد.سنگ آنتیک از تکه های شکسته شده و خرده سنگ  تراورتن و مرمریت ( ضایعات و پرت تولیدات کارخانه های سنگبری)تشکیل میشود  و با ترکیب  و چسباندن ملاتهایی از جنس رزین  طرح های مختلفی را ایجاد میکند . همان طور که گفته شد یکی از روش های ساخت و تولید سنگ آنتیک، استفاده از ضایعات تراورتن است. به منظور این کار باید این ضایعات دارای شرایط و ویژگی هایی باشند.
ابتدا باید درزها و شکافهای سنگ تراورتن مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این باید دارای مقاومت در جهت های متفاوت  را نیز داشته باشند. سطح  صاف وصیقلی سنگ باید به منظور زیبایی و تعیین قیمت سنگ آنتیک  مورد بررسی قرار بگیرد. ویژگی های فنی برش ضایعات سنگ تراورتن نیز باید آنالیز شود.برای بررسی وجود کانی های رسی و همچنین کوارتزی باید بر روی ضایعات بررسی های مرتبط با کانی شناسی به روش اشعه x انجام شود. تاثیر پدیده آلتراسیون بر روی سنگ نیز باید آنالیز شود برای این منظور چند مقطع نازک از ضایعات گرفته می شود. سنگ تراورتن غالبا در محیط های خارج از خانه همچون باغچه ها و در دکوراسیون داخلی خانه به عنوان نمای آشپزخانه های اپن شهرت دارند.

سنگ دکوراتیو

 


برچسب‌ها: سنگ دکوراتیو-سنگ آنتیک

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 29 دی 1398 | 9:6 | نویسنده : تک سیستم |

پنل ساندویچی یا ساندویچ پنل (به انگلیسی: Sandwich panel) به دیواره یا سقف‌هایی گفته می‌شود که از ترکیبات سبک تشکیل شده‌واز دو طرف به دو لایه ورق محدود شده‌است و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد.
همانند یک ساندویچ همبرگر که نان آن همبرگر را از دو طرف پوشانده‌است؛ این عایق نرم و انعطاف‌پذیر است. ساندویچ پانل‌ها معمولاً از موادی مانند پلی اورتان، XPS، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند.

 کاربرد ساندویچ پانل:

استفاده از پنل ساندویچ در انواع سردخانه‌ها و صنایع برودتی، دفاتر کارگاهی، درمانگاه صحرایی سرویس بهداشتی، نمازخانه و محیط آموزشی، تعمیرگاه سیار، پست نگهبانی، ویلاهای یک و دو طبقه واحدهای امدادی در زمان‌های بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله، دیوار و سقف سالن‌های تولید، ساختمان‌های اداری و هتل‌ها، کانکس، کانتینرها کاربرد ساندویچ پانل در مخازن چند جداره، پوشش سوله انبارها، خانه‌ها و ویلاهای، ساندویچ پانل در صنایع، پوشش سوله، باشگاه و سردخانه، واحدهای امدادی در زمان‌های بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله، مسکونی، انبار غلات، مدارس و درمانگاه‌های سیار، سردخانه گوشت و لبنیات، خانه‌های سیار و کاروان‌ها، استخرهای سرپوشیده و سالن‌های ورزشی، دیوار و سقف ساختمان‌های صنعتی، دیوار و سقف کاذب و دیوار تقسیم داخلی و اتاق‌های اداری در کارخانه‌ها می‌باشد. همچنین ساندویچ پانل‌ها کاربردهای گوناگونی دیگری هم در صنایع مختلف دارد ازجمله ساخت کانکس، کانتینر، کانکس‌های یخچال دار ثابت و متحرک، سازه و خانه پیش ساخته، کمپ‌ها اسکان موقت، سوله، سازه فلزی، سازه فضایی، انبار و بارانداز، مجتمع‌های ورزشی، کارخانه صنعتی و تولیدی، سردخانه‌های صنعتی و نیمه صنعتی.

 


برچسب‌ها: زیپ پانل*کلرزیپ*ایستادرز

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 دی 1398 | 16:2 | نویسنده : تک سیستم |

کابینت ممبران در واقع کابینت هایی هستند که روی درب آن ها حکاکی هایی صورت گرفته است.کابینت های ممبران را میتوان نسل جدید کابینت های کلاسیک دانست.یعنی در واقع کابینت های ممبران به نسبت به کابینت های کلاسیکی که تزئینات آن ها دستی انجام میشد مقرون به صرفه تر هستند چرا که حکاکی های روی آن به وسیله دستگاه های سی ان سی (CNC) صورت میگیرد.جالب است که بدانید کابینت های کلاسیک ممبران به اسم کابینت های سه بعدی نیز معروف هستند.
این کابینت به کابینتی گفته می‌شود که در آن از روکش ممبران استفاده شده باشد.
 بهتر است بگوییم که ممبران یا وکیوم یکسری روکش پی‌وی‌سی هستند که بر روی جنس‌های مختلف از جمله‌ام دی اف، چوب یا نئوپان کشیده می‌شوند و به آن جنس خام زیبایی می‌بخشند.
اکثر این روکش‌های پی‌وی‌سی بر روی‌ام دی اف کشیده می‌شوند و متریال خام کابینت‌های ممبران اغلب ام دی اف است.
روال کار به این صورت است که بر روی‌ام دی اف خام یا ام دی افی که با دستگاه سی ان سی ابزار زده شده است ابتدا چسب زده می‌شود و به کمک تکنولوژی مخصوص روکش ممبران برای روی آن وکیوم می‌شود.

کابینت ممبران
معمولاً به دلیل قیمت بالا، فقط آن سمت ام دی اف که به سمت بیرون است روکش ممبران می‌شود و طرف دیگر با پی‌وی‌سی سفید پوشش داده می‌شود
اگر بر روی یک ام دی اف طرح‌های کلاسیک کار شود و بعد روکش ممبران شود طبیعتاً به آن کابینت کلاسیک میگویند و اگر به صورت ساده روکش شود می‌توان در کار مدرن از آن استفاده کرد.
این کابینت دارای مدل‌های مختلف و دو نوع طرح روکش است. نوع اول هم مناسب طرح‌های کلاسیک و هم مناسب طرح‌های مدرن است، اما روکش‌های ضخیم‌تر و براق نیز وجود دارد که مخصوص کابینت ممبران مدرن است.
با توجه به طرح و رنگ می‌توان از روکش‌های نوع اول در طرح‌های مختلف مدرن و کلاسیک کابینت ممبران استفاده کرد و روکش نوع دوم که ضخیم و براق است فقط در طرح‌های مدرن قابل استفاده است.
به این نکته توجه کنید که این کابینت تأثیر زیادی در دکور آشپزخانه و زیبایی خانه دارند و از طرفی تنوع طرح در کابینت ممبران نسبت به بقیه جنس‌های کابینت بیشتر است.
ممبران در حقیقت نام نوعی روکش است که روی کابینت‌هایی از جنس ام‌دی‌اف، پی‌وی‌سی یا نئوپان کشیده می‌شود و حالتی خام و جذاب به کابینت‌ها می‌دهد.
 کابینت ممبران چه مزایایی دارد؟



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 دی 1398 | 9:6 | نویسنده : تک سیستم |

تفال برندی ست که همه ما نه تنها در ایران بلکه در اروپا و امریکا نیز طرفداران خاص خود را دارد. محصولاتی مثل اتو بخارتفال یا سرخ کن تفال مورد استفاده و تایید اکثر مردم هست و به هر فروشگاه لوازم خانگی که مراجعه کنید، چه فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی چه فروشگاه های در سطح شهر، بدون شک مدیر آن فروشگاه قسمتی از کسب و کار خود را به فروش لوازم خانگی تفال اختصاص داده اند.

تا به حال از خود پرسیده اید که چرا برند تفال تا این حد محبوب شده است؟ بد نیست ابتدا تاریخچه کوتاهی از تفال را با هم مرور کنیم.

تفال برندی فرانسوی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۶ یعنی حدود ۶۰ سال پیش آغاز کرده است. نام این برند (Tefal) از کنار هم قرار گرفتن ابتدای واژه‌های Teflon و Aluminium ساخته شده است. امروزه محصولات تفال در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا به فروش می‌رسند. به واسطه دستاوردهای نامحدود و رشد پیش‌بینی شده، تفال همواره در تولید لوازم نچسب آشپزی در جهان نوآور بوده و در ساخت زودپزها، کتری‌ها، اتوهای بخار و سرخ کن‌ها نیز پیشگام بوده است. تفال مخترع ظروف نچسب( قابله تفال )، نه تنها ظروف آشپزی مثل زودپز تفال و  سرخ کن تفال بلکه لوازم و تجهیزات کوچک خانگی را در جهان متحول کرده است.


برچسب‌ها: اتوبخار تفال/زودپز تفال/محصولات تفال

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 24 تير 1398 | 11:45 | نویسنده : تک سیستم |

http://www.khorjinak.com/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87/%D9%BE%D9%84%D9%88%D9%BE%D8%B2?virtuemart_manufacturer_id=86

مشخصات پلوپز فلز :

توان: 900 وات
ظرفیت دیگ: 1/8 لیتر(8 نفره)
زمان‌سنج ۲۴ ساعته برای عملکرد پیش‌تنظیم
صفحه نمایش ال ای دی
9عملکرد پخت خودکار
منو شامل: برنج، ته دیگ، حلیم، سوپ،ماست بندی،کیک، بخارپزی و پخت بهینه
قابلیت تهیه ته دیگ 3 مرحله‌ای
دیگ با پوشش نچسب نسوز
دارای ظرف بخارپز
تحت لیسانس آلمان
گارانتی دو ساله سنجه کیش (نمایندگی رسمی فلر در ایران)

قیمت پلوپز فلر : 240,000 تومان

پلوپز فلر

منبع : http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: پلوپز ,قیمت پلوپز,خرید پلوپز,فروش پلوپز

تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1396 | 9:35 | نویسنده : تک سیستم |

پلوپز

مشخصات پلو پز:

قدرت 860 وات
17 برنامه پخت غذا
صفحه نمایشگر LCD
به همراه سبد سرخ کردنی ، قاشق برنج ، ملاقه سوپ ، پیمانه ،سبد بخارپز
ساخت ترکیه

قیمت پلوپز: 335,000 تومان

پلوپز

منبع : http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: پلوپز ,قیمت پلوپز,خرید پلوپز,فروش پلوپز

تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1396 | 9:34 | نویسنده : تک سیستم |

کتری و قوری

مشخصات کتری و قوری:

ظرفیت قوری : 0.9 لیتر (3 فنجان 250 سی سی)
ظرفیت کتری : 1.6 لیتر ( 6 فنجان 250 سی سی)
بدنه قوری و کتری : استیل ضد زنگ 18/10
درب قوری و کتری شیشه نشکن حرارت دیده با دستگیره استیل مسی ضد زنگ 18/10
قابل استفاده بر روی اجاق های القایی (برقی)
کف 3 لایه کتری جهت انتقال حرارت یکسان
دستگیره های مقاوم در برابر حرارت
طراحی ارگونومیک دسته ها
ساخت ترکیه
دارای ضمانت 3 ساله برلیان چابهار

قیمت کتری و قوری : 149,000 تومان

کتری و قوری

منبع : http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: کتری و قوری,خرید کتری و قوری,قیمت کتری و قوری,فروش کتری و قوری

تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1396 | 9:34 | نویسنده : تک سیستم |

زودپز

مشخصات زودپز:

 

سایز : 5 لیتر
طراحی ارگونومیک و ایمن
جنس بدنه استیل کروم-نیکل(18/10)
رنگ:توسی
تولید کشور ترکیه

قیمت زودپز : 299,000 تومان

زودپز

منبع : http://www.khorjinak.com

 


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: قیمت زودپز ,خرید زودپز ,زودپز استیل ,زودپز استیل تایمردار

تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1396 | 9:33 | نویسنده : تک سیستم |

ظروف سرامیکی

مشخصات ظروف سرامیکی:

تعداد : 3 عدد
ابعاد :
سایز بزرگ: ارتفاع 12 سانتی متر
قطر : 28 سانتی متر
سایز متوسط:ارتفاع 12 سانتی متر
قطر : 25 سانتی متر
سایز کوچک: ارتفاع 10 سانتی متر
قطر : 22 سانتی متر
جنس : سرامیک
دسته : دو عدد دستگیره
دارای در
قابلیت استفاده درفر , ماکروویو

قیمت ظروف سرامیکی : 189,000 تومان

ظروف سرامیکی

منبع : http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: ظروف سرامیکی, خرید ظروف سرامیکی, قیمت ظروف سرامیکی , فروش ظزوف سرامیکی

تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1396 | 9:33 | نویسنده : تک سیستم |

سماور

مشخصات سماور:

سماور روگازی و قوری استیل کرکماز مدل رابی پلاتینیوم (Rabi Platinium) جنس:استیل
کتری 5.0 لیتر / قوری 1.0 لیتر
محتوای بسته:یک ست شامل یک عدد کتری با درب به همراه یک عدد قوری با درب
ساخت کشور ترکیه
کتری استیل ضدزنگ با آبکاری کروم نیکل 18/10 - 5 لیتر
قوری:استیل ضدزنگ با آبکاری کروم نیکل 18/10 - 1 لیتر
فولاد ضد زنگ کروم-نیکل 10/18
بدنه دو لایه و کفه سه لایه چدنی
مجهز به سیستم کفه خورشیدی یا همان شعله پخش کن اتوماتیک برای انتقال موثر گرما
دسته سیلیکون ودرب سوپاپ دار استیل ارگونومیک سرد

قیمت سماور: 275,000 تومان

سماور

منبع : http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: سماور,خرید سماور,قیمت سماور,فروش سماور

تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1396 | 9:31 | نویسنده : تک سیستم |

ظروف آرکوپال

مشخصات ظروف آرکوپال:

6 عدد بشقاب پلو خوری
6 عدد بشقاب سوپخوری
6 عدد پیش دستی
6 عدد ماست خوری
1 عدد کاسه بزرگ
1 عدد دیس
رنگ:سفید شیری
مقاوم در برابر ضربه و شوک حرارتی
بهداشتی و بدون جذب بو و طعم دهنده ها
دارای طراحی مدرن
قابل شستشو در ماشین ظرفشویی
ساخت کشور اسپانیا

قیمت ظروف آرکوپال

ظروف آرکوپال

منبع : http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: ظروف آرکوپال,قیمت ظروف آرکوپال,خرید ظروف آرکوپال,فروش ظروف آرکوپال

تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1396 | 9:29 | نویسنده : تک سیستم |

ظروف چینی

مشخصات ظروف چینی:

1 عدد پیاله 4.5*9*9 سانتی متر
1 عدد نمک پاش حجم 17 سی سی و ارتفاع 4 سانتی متر و قطر2.5 سانتی متر
1 عدد فنجان چایخوری قطر 7.3 سانتی متر و ارتفاع 5.5 سانتی متر
1 عدد نعلبکی چایخوری 13.1*13.1 سانتی متر
1 عدد دیس 15*8.5 سانتی متر
1 عدد بشقاب تخت 6.5*6.5 سانتی متر
1 عدد بشقاب مربع تخت 16*16 سانتی متر
1 عدد بشقاب مربع تخت 18.3*18.3 سانتی متر
ابعاد بسته بندی:30*30*6.2 سانتی متر
وزن بسته بندی:1570 گرم

قیمت ظروف چینی : 38,000 تومان

ظروف چینی

منبع:http://www.khorjinak.com/

 


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: ظروف چینی,خرید ظروف چینی,قیمت ظروف چینی,فروش ظروف چینی

تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1396 | 9:29 | نویسنده : تک سیستم |

سرویس چینی

مشخصات سرویس چینی هشت پارچه صبحانه خوری یک نفره سری هما شبنم:

درجه 1
1 عدد پیاله 4.5*9*9 سانتی متر
1 عدد نمک پاش حجم 17 سی سی و ارتفاع 4 سانتی متر و قطر2.5 سانتی متر
1 عدد فنجان چایخوری قطر 7.3 سانتی متر و ارتفاع 5.5 سانتی متر
1 عدد نعلبکی چایخوری 13.1*13.1 سانتی متر
1 عدد دیس 15*8.5 سانتی متر
1 عدد بشقاب تخت 6.5*6.5 سانتی متر
1 عدد بشقاب مربع تخت 16*16 سانتی متر
1 عدد بشقاب مربع تخت 18.3*18.3 سانتی متر
ابعاد بسته بندی:30*30*6.2 سانتی متر
وزن بسته بندی:1570 گرم
تولید چینی زرین
 
قیمت سرویس چینی38,000 تومان
 

منبع : http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: سرویس چینی ,سرویس چینی ایتالیا , قیمت سرویس چینی ,خرید سرویس چینی ایتالیایی

تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1396 | 9:29 | نویسنده : تک سیستم |

مشخصات سرویس چینی ایتالیا :

6نفره
درجه:یک
ترکیب سرویس 28 پارچه ایتالیا اف:
سالاد خوری کوچک: شش عدد با قطر 14سانتی‌متر
دیس: دو عدد با قطر 38 سانتی‌متر
بشقاب غذا خوری: شش عدد با قطر 25 سانتی‌متر
بشقاب خورش خوری: شش عدد با قطر 22سانتی‌متر
بشقاب میوه خوری: شش عدد با قطر 19سانتی‌متر
نمک پاش: دو عدد با گنجایش 55 سی سی

قیمت سرویس چینی ایتالیا: 150,000 تومان

سرویس چینی ایتالیا

منبع:http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: سرويس چينی,سرويس چينی ايتاليا,قيمت سرويس چينی,خريد سرويس چينی ايتاليايی

تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 | 12:20 | نویسنده : تک سیستم |

مشخصات زودپز استیل تایمردار راسل مدل ماتیک:

سایز : 7 لیتر
طراحی ارگونومیک و ایمن
جنس بدنه استیل کروم-نیکل(18/10)
رنگ:توسی
تولید کشور ترکیه

قیمت زودپز استیل: 321,000 تومان

 زودپز استیل

منبع:http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: قيمت زودپز,خريد زودپز,زودپز استيل,زودپز استيل تايمرد

تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 | 12:19 | نویسنده : تک سیستم |

مشخصات غذاساز فیلیپس مدل HR7628:

  توان: 650 وات - تعداد تنظیمات سرعت: دو سرعته - عملکرد لحظه‌ای: دارد - جنس تیغه: استیل ضد زنگ - خردکن: دارد - حجم ظرف خردکن: 2.1 لیتر - مخلوط کن: دارد - ظرفیت مخلوط کن: 1.75 لیتر - جنس پارچ مخلوط کن: پلاستیک - تعداد دیسک: 3 عدد- پوره ساز و رب ساز: دارد - خمیر زن: دارد - قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی - سایر ویژگی ها: - 40% دهانه ورودی عریض تر - دارای طیف گسترده ای از لوازم جانبی - مجهز به فناوری PowerChop که با طراحی تیغه زاویه برش و شکل ظرف باعث اخذ بهترین نتایج در خردکردن مواد نرم و سخت خواهد شد - دارای ابزار امولسیفایر برای تهیه خامه - هم زدن تخم مرغ و تهیه سس - برنده جایزه iF سال 2013
گارانتی شکوفا الکتریک
قیمت غذاساز فیلیپس : 350,000 تومان
منبع : http://www.khorjinak.com

موضوعات مرتبط: آشپزخانهلوازم برقي آشپزخانه
برچسب‌ها: غذاساز,غذاساز فيليپس,قيمت غذاساز,خريد غذاساز

تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 | 12:19 | نویسنده : تک سیستم |

 سرویس 9 پارچه چاقوی آشپزخانه زایمر سرویس 9 پارچه چاقوی آشپزخانه زایمر سرویس 9 پارچه چاقوی آشپزخانه زایمر

مشخصات چاقوی آشپزخانه زایمر:
شامل:
چاقوی گوشت
چاقوی آشپزخانه
چاقوی نان
چاقوی تمیز کردن گوشت
چاقوی پوست کنی
پوست گیر
چاقو تیزکن
قیچی
جنس دسته: ABS
جنس تیغه: استیل ضدزنگ
تحت لیسانس آلمان

چاقوی آشپزخانه

منبع : http://www.khorjinak.com/


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: چاقوی آشپزخانه,خريد چاقوی آشپزخانه,چاقوی آشپزخانه زايمر,سرويس چاقوی آشپزخانه

تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 | 12:18 | نویسنده : تک سیستم |

پارچ و لیوان

مشخصات پارچ و لیوان پاشاباغچه مدل بارل :

 
بسته بندی شامل:6 عدد لیوان و 1 عدد پارچ
جنس:شیشه
حجم لیوان: CC 495
حجم پارچ: CC 2400
ابعاد لیوان:14.5 × 7 × 7 سانتی‌متر
ابعاد پارچ:23 × 16 × 20 سانتی‌متر
ابعاد بسته بندی:24 × 17.5 × 41.5 سانتی‌متر
قابلی شست وشو با ماشین ظرفشویی
محصول :پاشا باغچه ترکیه
 
منبع : http://www.khorjinak.com

موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: پارچ و ليوان,پارچ,ليوان,پاشاباغچه,خريد پارچ و ليوان

تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 | 12:18 | نویسنده : تک سیستم |

لیوان جنریشن 6 رنگ ورکشا‍‍‍‍‍پ پاشاباغچه

 

بسته بندی شامل: 6 عدد لیوان رنگی
جنس:شیشه
ابعاد لیوان:5X13.5X8 سانتی متر
ابعاد بسته بندی:27X17.5X15 سانتی متر
محصول :پاشا باغچه ترکیه

قیمت لیوان جنریشن 6 رنگ ورکشا‍‍‍‍‍پ پاشاباغچه : 39,000 تومان

پاشاباغچه

منبع : http://www.khorjinak.com/


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: پاشاباغچه,پاشا باغچه,ليوان شيشه ای,ليوان جنريشن,خريد ليوان,ليوان پاشاباغچه

تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 | 12:17 | نویسنده : تک سیستم |

مشخصات شکرپاش و نمک پاش سیلویا مدل 277312 :

جنس:سرامیک و چوب
شامل
یک عدد شکر پاش
ارتفاع:8.5 سانتی متر
قطر:9 سانتی متر
یک عدد نمک پاش و یک عدد فلفل پاش
ارتفاع:8 سانتی متر
قطر 4.5 سانتی متر
یک عدد سینی چوبی
ابعاد:12.5*16*1.1 سانتی متر
ابعاد بسته بندی:10*13*16.5 سانتی متر
وزن:620 گرم
شستشو:دستی

قیمت شکرپاش و نمک پاش سیلویا مدل 277312 : 26,000 تومان

ظروف چوبی

منبع: http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: ظروف چوبی , نمک پاش, شکر پاش

تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396 | 12:0 | نویسنده : تک سیستم |

 

مشخصات جای ادویه و حبوبات پاشاباغچه مدل کیچن طرح آرکوپال سایز کوچک :

ارتفاع:9 سانتی متر
قطر دهانه ظرف:11 سانتی متر
قطر کف ظرف:10 سانتی متر
قابل شستشو با دست و ماشین ظرف شویی
نحوه بسته شدن در : چفتی
جنس:شیشه
ابعاد بسته بندی:12*12*12 سانتی متر
وزن:608 گرم
ساخت پاشاباغچه ترکیه

قیمت جای ادویه و حبوبات پاشاباغچه مدل کیچن طرح آرکوپال سایز کوچک: 16,000 تومان

جای ادویه و حبوبات

منبع : http://www.khorjinak.com


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: جای ادویه, جا ادویه ای, جای حبوبات, ظروف حبوبات

تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396 | 11:59 | نویسنده : تک سیستم |

ست زیر بشقابی

مشخصات ست زیربشقابی دونفره دزیره  :

قطر: 35 سانتی متر
ضخامت: 5 میلی متر
شامل:
یک جفت زیربشقابی
یک جفت زیربشقابی
یک جفت حلقه دستمال
جنس: پلی استر ضخیم
رنگبندی: زرد، قرمز، صورتی، آبی، بنفش، سفید
خاکستری، فیروزه ای، قهوه ای سوخته، سورمه ای، سبزآبی

لوازم آشپزخانه

قیمت ست زیر بشقابی :

32,000 تومان

منبع : http://www.khorjinak.com/


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: لوازم آشپزخانه , زیر بشقابی , ست زیر بشقابی

تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396 | 11:59 | نویسنده : تک سیستم |

کیک پز برقی لاوان

مشخصات کیک پز برقی لاوان به همراه یک عدد ورق تفلون به ارزش ده هزار تومان :

قطر : 29 سانتی متر
ارتفاع : 16 سانتی متر
ابعاد بسته بندی : 30×30×10 سامنی متر
ظرف نچسب با کیفیت عالی جهت پخت و پز آسان
طراحی بدنه و کف از آلیاژ مخصوص جهت انتقال یکنواخت حرارت
پوشش مقاوم در برابر انواع مواد خورنده شیمیایی به ویژه شوینده ها
موجود در دو رنگ آبی,قرمز
ظروف دارای 18 ماه ضمانت می باشد.
دارای تاییدیه GREBLON آلمان
*******
مشخصات ورق تفلون:
قطر: 30 سانتی متر
رنگ: مشکی
قابل استفاده در انواع قابلمه، ماهی تابه، داخل سینی فر، داخل مایکروفر
پس از شستن و خشک کردن ده هها و بلکه صدها بار قابل استفاده در انواع ظروف می باشد.

قیمت کیک پز برقی لاوان : 79,000 تومان

کیک پز

منبع : http://www.khorjinak.com/


موضوعات مرتبط: آشپزخانه
برچسب‌ها: کیک پز,خرید کیک پز,قیمت کیک پز

تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396 | 11:58 | نویسنده : تک سیستم |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 48 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • دو دی ال